Patru aspecte importante despre “lantul de frig”

A venit vara, a venit caldura, mergem la plaja, ne bucuram de soare….la un moment dat ni se face prea cald, zarim prima bodega, platim, bagam mana dupa o inghetata si simtim racoarea din interiorul lazii ca o adevarata binecuvantare. Desfacem rapid ambalajul si vedem o mare fleoshcaiala care se scurge pe degetele noastre, pe mana, pana la cot, moment in care ne dam seama ca ceva nu este in regula.

Pai ce poate fi in neregula? Conditiile de pastrare, simplu! In cazul de mai sus, bodega n-a respectat temperatura de pastrare specifica produsului.

Atunci cand orice parte implicata in producerea, transportul, depozitarea si livrarea unui produs ce necesita conditii speciale de temperatura nu respecta conditiile specifice se numeste ca „lantul de frig” a suferit intreruperi.

Iata cele 4 aspecte de care trebuie sa tina cont orice companie implicata la orice nivel in lantul frigului:

1. Receptie corecta a produselor.

Daca receptionati produse refrigerate sau congelate, cereti intotdeauna termograma camionului care a facut livrarea. Termograma arata la ce temperaturi a stat produsul in timpul transportului. Daca termograma arata temperaturi ce nu sunt normale pentru produsul respectiv, refuzati marfa. Dupa ce ati verificat termograma si toate celelalte documente aferente transportului respectiv, urmeaza descarcarea marfii. Marfa trebuie introdusa direct in depozitul aferent, fara a sta prea mult timp in temperatura mediului ambiant;

2. Echipamente de generare si pastrare a frigului adecvate.

Aceste echipamente trebuie sa fie capabile sa dezvolte temperatura necesara pastrarii/transportului produsului respectiv. Aceste echipamente trebuie sa fie dotate cu echipamente de masurare si monitorizare verificate metrologic pentru a ne asigura ca temperatura afisata de ele este cea corecta. Pentru camerele de depozitare si pentru masinile de transport este absolut necesara dotarea cu termografe (termometre ce inregistreaza temperatura iar temperatura  inregistrata poate fi printata sau importata intr-un software dedicat). Dotarea cu termografe este absolut necesara pentru ca atunci cand suntem pusi in situatia de a dovedi ca am respectat lantul de frig sa o putem face fara nicio problema;

3. Pastrarea de inregistrari referitoare la functionarea corecta a echipamentelor si la temperaturile inregistrate in depozitare/transport etc.

Inregistrarile referitoare la functionarea corecta a echipamentelor includ buletinede verificare metrologica si/sau certificate de calibrare. Inregistrarea temperaturilor se face prin termograme, vezi punctul 2;

4. „Livrare cu usa inchisa”.

Livrarea cu usa inchisa trebuie sa fie o practica curenta atunci cand cu o masina efectuati un traseu de mai multi clienti. Cand lasati marfa la un client de pe traseu, usa masinii frigorifice nu trebuie sa ramana deschisa mai mult decat trebuie pentru a nu compromite lantul de frig si integritatea marfii ce ramane de livrat urmatorilor clienti.

Daca aveti de adaugat si alte aspecte referitoare la respectarea lantului de frig, va invit s-o faceti in sectiunea de comentarii.

Nu uitati sa aruncati un ochi pe pagina noastra de Facebook unde trebuie sa abuzati de butonul “like” si sa ne urmariti pe twitter!

2 thoughts on “Patru aspecte importante despre “lantul de frig”

  1. fostecu

    poate cineva sa-mi defineasca intreruperea lantului de frig , ce inseamna fara a sta prea mult timp in temperatura mediului ambiant

    Reply
    1. marinel Post author

      Din punctul meu de vedere, lantul de frig a fost intrerupt in momentul in care temperatura produsului nu mai este cea recomandata de producator.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.