Cinci pași de urmat pentru a realiza o prezentare de succes

De-a lungul timpului am fost pus în situația de a face prezentări clienților mei – prezentări ale sistemelor de management, instruiri în cadrul programelor de consultanță etc. La început mi-a fost destul de greu să realizez aceste prezentări fără prea mari eforturi dar, pe parcurs, odata cu experiența am deprins câteva trucuri pe care vreau sa vi le împărtășesc și vouă.

Iată, deci, care sunt cele mai importante cinci lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când aveți de făcut prezentări:

1. Faceți-vă o intrare corectă.

Oamenii percep orice spațiu nou ca fiind un teritoriu ostil, lucru care vă poate face să șovăiți. Pentru a trece de această barieră este bine să  ajungeți în locație înaintea audienței voastre pentru a vă obișnui cu locația;

2. Postura și gesturile.

Postura este unul din elementele care vă dă de gol în cel mai brutal mod cu putința atunci când aveți emoții iar dacă-ți trădezi emoțiile, audiența tinde să îți devină ostilă. O postură corectă este aceea în care stați drept, cu picioarele puțin depărtate. Evitați să vă țineți brațele poziționate în fața voastră pentru prea mult timp, lucrul acesta trădează faptul că vă simțiți nesigur. Referitor la gesturi, trebuie să țineți cont de următoarele: evitați să faceți aceleași gesturi de prea multe ori, fiți atenți la ticurile nervoase (nu vă trozniți degetele, nu dați aiurea din picioare, nu vă mușcați buzele etc.). Dacă simțiți ca mâinile vă sunt un accesoriu “în plus” atunci folosiți un pix sau un indicator mic cu laser pentru a vă ajuta în prezentare.

3. Contactul vizual cu audiența.

Este foarte important să aveți acest “eye contact”. Trebuie să vă intersectați privirea voastră cu privirea celor din audiență, fără a deveni ciudați :)). Încercați pe cât posibil să aveți acest contact vizual cu cât mai multe persoane din audiență, acest lucru vă va ajuta să stabiliți o legătură mai apropiata cu audiența voastră.

4. Îmbrăcați-vă adecvat.

Da, ați citit bine, îmbrăcați-vă adecvat! Am citit recent într-un studiu se arată că oamenii își formează părerea despre o persoană nou întâlnită în primele 90 de secunde, ceea ce înseamnă că audiența voastră își va forma părerea despre voi chiar înainte să apucați să deschideți gura. Chestia aia cu “nu contează cât de lung am paru’ / important e cât și cum gândesc” nu prea se aplică în toate cazurile…din păcate. Ca regulă generală, oamenii preferă semenii care se îmbracă după același cod vestimentar.

5. Nu depășiți timpul alocat prezentării voastre.

Faceți-vă o estimare a timpului alocat discursului și puneți si câteva minute în plus pentru sesiunea de întrebări și răspunsuri. Nu depașiți perioada de timp alocată, poate participanții la prezentare au un program bine stabilit și nu pot aloca mai mult timp decât a fost prevăzut inițial.

Acestea fiind spuse, vă doresc să aveți parte numai de prezentări reușite.

Nu uitați să vă abonați la newsletterul de pe site-ul nostru pentru a beneficia de articole în exclusivitate dar și de o copie a ghidului “Proceduri – Ghid Complet”.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.