Cresteti eficienta afacerii printr-o analiza corecta a sistemului de management – prima parte

Astazi va debuta un articol in doua parti referitor la analiza unui sistem de management. M-am aplecat mai mult asupra analizei unui sistem de management al calitatii pentru ca un studiu amplu si asupra analizei sistemului de management al mediului, al sanatatii si securitatii ocupationale ar fi ocupat un spatiu mult prea larg. Dar, daca solicitati, voi aborda si analiza celorlalte sisteme de management.

Astazi aveti cateva cuvinte despre planificarea sedintelor, si cateva cuvinte despre o parte din elementele de intrare ale analizei. Partea a doua a articolului se va focusa pe a doua parte a elementelor de intrare si pe elementele de iesire. Tot in partea a doua vor fi si cateva tipsuri referitoare la analiza sistemului de management. Acestea fiind spuse, eu zic sa intram in problema. Va urez spor la citit!

Analiza este una din cei mai importante etape ale unui sistem de management. Acest lucru vi-l spuneam inca de aici.

Importanta acestei etape vine din faptul ca aceasta analiza reprezinta unul din motoarele imbunatatirii sistemului de management, si implicit al profitabilitatii companiei care are un astfel de sistem de management implementat.

Ce trebuie sa facem pentru a desfasura o sedinta de analiza a sistemului de management ISO pentru a fi o activitate eficace (in afara de a convinge membrii managementului sa participe la sedinta 🙂 )? Raspunsurile le aveti mai jos.

1. Planificarea sedintelor de analiza a sistemului de management implementat (indiferent ca vorbim de ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 sau orice altceva).

De cele mai multe ori, sedinta de analiza a unui sistem de management se desfasoara dupa auditul intern si inaintea auditului de certificare/supraveghere. Nu este nimic rau (este chiar recomandat) in a planifica si a desfasura analize ale sistemului mai des – pentru a monitoriza mai atent sistemul si pentru a evita derapajele. Pentru a pastra si inregistrari ale acestei etape, programarea sedintelor poate lua forma unor convocatoare, grafice de desfasurare ale sedintelor etc.

2. Analizarea elementelor de intrare.

Elementele de intrare ale analizei unui sistem de management ne sunt date de fiecare standard in parte. Daca vorbim doar despre sistemul de management al calitatii conform cu SR EN ISO 9001:2008, elementele de intrare (ce avem de analizat practic, in cadrul sedintei) sunt urmatoarele:

rezultatele auditurilor (atat audituri interne cat si audituri desfasurate de terte parti). Se vor analiza: neconformitatile constatate, gradul de indeplinire a actiunilor corective initiate, modul in care activitatea a suferit imbunatatiri ca urmare a rezolvarii acelor neconforomitati, gradul de conformare a organizatiei cu cerintele etc. In situatia in care rezolvarea neconformitatilor nu a produs rezultatul scontat se vor initia noi actiuni care vor avea acelasi scop;

feedbackul de la clienti. Se vor analiza reclamatiile primite precum si rezultatele campaniei de evaluare a satisfactiei clientilor. Trebuie luate decizii in baza raspunsurilor primite de la clienti si in baza reclamatiilor primite de la acestia pentru a creste gradul de satisfactie al acestora;

– performanta proceselor si conformitatea produsului. Se vor analiza procesele si performanta acestora (trebuie stabiliti si urmariti indicatori de performanta pentru procese) dar si gradul in care produsele rezultate se conformeaza cerintelor clientilor dar si cu alte cerinte. In etapa asta trebuie sa stam ochii mai ales pe cresterea eficientei proceselor. Deciziile luate cu referire la performanta proceselor trebuie sa vizeze cresterea performantelor – ce trebuie sa facem pentru a avea procese mai eficiente? raspunsul acestei intrebari trebuie cautat, analizat si dus la indeplinire;

Pentru completari si discutii pe marginea subiectului, va invit sa postati comentarii aici. Nu uitati sa dati like paginii noastre de facebook pentru a pastra permanent legatura.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *