Calitate crescuta a produselor prin evaluarea eficace a furnizorilor

Din ce cauza se face evaluarea furnizorilor?

Orice sistem de management al calitatii implementat/certificat pleaca de la urmatoarea premisa: calitatea produselor rezultate este influentata in mare parte de calitatea materialelor/mteriilor prime/serviciilor aprovizionate.

Tinand cont de asta, o evaluare a furnizorilor a devenit obligatorie ca si masura de control a calitatii intrarilor in procese.

Modalitatea de evaluare a furnizorilor este diferita, in functie de mai multi factori: specificul domeniului de activitate, specificul produselor/serviciilor aprovizionate etc.

In practica, se intalnesc sunt doua metode de evaluare a furnizorilor:Aprovizionare de la furnizori evaluati. Cutie

1. chestionarul de autoevaluare;

2. evaluarea in-house a furnizorilor, in functie de criterii stabilite in prealabil.

Eu prefer varianta a doua…mi se pare mai cinstita. Daca aplicam metoda, evaluam noi furnizorii, in baza criteriilor stabilite de firma, in functie de specific. Cateva citerii de evaluare sunt: modalitatea si termenul de plata, pretul, termenul de livrare, existenta certificarilor ISO etc.

Prima varianta presupune trimiterea unui chestionar la furnizor, completarea chestionarului de catre furnizor. Daca suntem absolut siguri ca furnizorul completeaza chestionarul cu simt de raspundere atunci se pot obtine rezultate bune si din aplicarea acestei metode.

Astept cu interes comentariile voastre asupra subiectului, pareri, critici etc.

Pentru a socializa va astept pe pagina noastra de facebook. Nu uitati sa va abonati si la newsletterul consultant-iso.ro pentru a fi permanent la curent cu noutatile din aria ISO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *